Followers

Saturday, November 09, 2013

Hidup ini penuh warna warni

Sejak akhir2 nih hidup Su penuh warna warni..macam pelangi..apa taknya..berselang seli diantara sedih dan gembira. Walau apa pun Su tetap bersyukur kerana takdir Allah s.w.t Maha Hebat..susunan perjalanan hidup amat cantik..Subhanallah.

Bermula dengan berita Arwah Pak Busu Ya meninggal..kena balik kampung..dalam kesedihan ada kegembiraan sebab adik beradik berkumpul, balik pulak masa musim buah..puaslah anak2 makan buah.
Nanti lah ada masa Su ceritakan..InsyaAllah.

Kemudian lepas beberapa minggu Aidiladha menjelma..syukur Ya Allah..Angah pulak korbankan lembu dan letakkan nama Su sekali untuk korban tuh...walaupun hanya abang ipar tapi Angah tak lupa Su..itu juga rezeki...selepas kemeriahan Aidiladha Su pulak dapat bercuti ke Serawak..first time pergi sana..tiket untuk sekeluarga ditaja oleh Pak Busu Hairi..Allah hu Akbar..rezeki yang tak disangka2 lagi..sebab tuh Su kata hidup Su penuh warna warni..dapat rezeki terpijak bak kata orang. Semoga Allah s.w.t memberkati hidup dua orang yang amat mulia hatinya ini. Semoga rezeki Angah dan Pak Busu bertambah dan mencurah2.

Belum pun sempat mengemas beg2 yang dibawa ketika di Serawak kami sekeluarga dikejutkan pula dengan berita Arwah opah Jay yang sakit tenat..Su sempat bergegas balik ke Slim River untuk berjumpa opah beberapa jam sebelum kembali ke Rahmatullah. Balik dari pengebumian Opah, Su sempat menghabiskan cuti di Teluk Intan..belum habis rasa sedih keluarga tetiba kami dikejutkan pula dengan berita gembira..setelah 4 tahun menunggu Su disahkan pregnant.

Ya Allah..cantiknya susunan perjalanan takdir hidup Su nih..siapa kita untuk menduga kuasa Allah s.w.t. Allah s.w.t takdirkan opah meninggal seminggu selepas kami ke Serawak, atleast dapat jumpa Arwah opah..jika Arwah opah meninggal ketika kami di Serawak, sudah pasti kami tak sempat jumpa..lihat tuh cantik kan susunan dari Yg Maha Esa.

Allah hu Akbar




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...