Followers

Sunday, March 24, 2013

Happy Birthday Sayangku Insyirah

Hari ini 24hb March 2013..genaplah 10 tahun usia Puteri Nurbatrisyia Insyirah.

Masih lagi jelas dalam ingatan mama bagaimana gembiranya hati ini bila mama disahkan pregnant. Masih jelas lagi terbayang wajah ayah ketika itu..dengan linangan airmata kegembiraan kami sambut berita gembira itu, maklumlah kakak anak pertama kami. Sepanjang mama pregnant kan kakak, mama dilayan bagikan puteri raja..apa sahaja yg mama idamkan ayah akan cari sampai dapat..antara makanan yang mama mengidam ialah buah delima...tiap2 hari mama makan buah delima tau.

Mama bersyukur sgt ketika melahirkan kakak..mudah sgt mama bersalin masa tuh..sakit pun tak lama..Alhamdulillah..Allah nak anugerahkan mama anak yang hebat rupanya.

Mama dan ayah besarkan kakak dengan penuh kasih dan sayang, tanda kasih sayang kami pada kakak. Mama bersyukur sangat kerana amat mudah mendidik kakak..terutama dari segi aurat. Mama tak perlu bersusah payah mengajar kakak kerana kakak memang menolak untuk memakai skirt dan gaun pendek seawal usia 4 tahun. Mama masih ingat kakak akan  menjerit kalau mama pakaikan skirt dirumah ketika usia itu, dan hasilnya sehingga sekarang kakak tidak pernah berpakaian seperti itu dan memudahkan mama dan ayah. Kakak juga gemar bertudung..terima kasih kakak..terima kasih kerana memudahkan dan meringankan tugas mama dan ayah.

Hari ini umur kakak dah bertambah, maaf tiada hadiah atau kek untuk hari ini, kerana mama nak fokus untuk yang lebih besar. Mama hadiahkan doa untuk kakak, mama doakan kakak bahagia dan berjaya di dunia dan akhirat. Mama harap nasihat ayah untuk kakak tidak tinggal solat akan kakak ingat sampai bila2..dan mulai hari ini juga ayah dah boleh merotan kakak jika kakak tinggalkan solat..INGAT bukan dari ayah..tapi arahan dari ALLAH S.WT.

Selamat hari Lahir sayang..InsyaAllah ada hadiah dan kek nanti..tunggu ayah gaji hehe.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...